Najciekawsze i najpopularniejsze przepisy kulinarne w sieci!

Boisz się, że przez chorą tarczycę przytyjesz? Przeczytajcie, co należy jeść.

Wszelkie choroby tarczycy są męczące i trudne do wyleczenia, a kobiety szczególnie narzekają na niedoczynność tego narządu. Ze względu na spowolniony metabolizm chorzy mają problem z utrzymaniem właściwej wagi i zbiera im się woda w organizmie.

Do tego dochodzą problemy z zasypianiem, ciągłe zmęczenie uniemożliwiające aktywność fizyczną, zaparcia i efekt widać gołym okiem. Wiadomo, że żadna dieta nie wyleczy chorej tarczycy, ale modyfikując to, co jemy, możemy sobie pomóc utrzymać wagę i lepiej się czuć!

Przeczytajcie, co należy jeść:

1. Olej kokosowy
To źródło trójglicerydów, które dodają energii tak potrzebnej chorym na niedoczynność tarczycy. Olej kokosowy przyspiesza metabolizm i pomaga spalać tłuszcz, dlatego zaleca się jeść jedną łyżeczkę oleju na czczo i potem drugą przed położeniem się spać. 

2. Algi 
Często choroby tarczycy wiążą się z niedoborem jodu, warto zatem regularnie jeść algi morskie. Uwaga! Z jodem nie można też przedobrzyć w drugą stronę, dlatego zawsze trzeba skonsultować się z lekarzem.

1. Olej kokosowy <br><br> To źródło trójglicerydów, które dodają energii tak po
SOURCE: PIXABAY

2. Pieprz cayenne
Ta ostra przyprawa świetnie działa na metabolizm i pomaga usuwać nadmiar wody z organizmu. Wiecie, że pieprz cayenne rozgrzewa? To dobra wiadomość dla chorych na niedoczynność tarczycy, bo im zazwyczaj jest zimno nawet w ciepłe dni.

3. Imbir 
Dokładnie takie samo działanie ma imbir, tyle że nie jest to aż tak pikantna przyprawa jak cayenne.

2. Pieprz cayenne <br><br> Ta ostra przyprawa świetnie działa na metabolizm i p

3. Pistacje 
To najlepsze orzechy dla cierpiących na zaburzenia tarczycy, bo zawierają dużo jodu.

3. Pistacje <br><br> To najlepsze orzechy dla cierpiących na zaburzenia tarczyc

4. Sezam

Tarczyca jest odpowiedzialna za produkcję kalcytoniny, hormonu potrzebnego do przyswajania wapnia, więc gdy tarczyca szwankuje, jesteśmy bardziej narażeni na osteoporozę. Aby nie odczuć skutków niskiego poziomu wapnia, niedobory uzupełnimy dodając do diety sezam.

5. Żeń – szeń

Zdrowotne właściwości żeń-szenia znane są od wieków! Dodaje energii, jest bogaty w przeciwutleniacze, przyspiesza metabolizm.

6. Koper 

Pomaga uregulować poziom hormonów, co jest ważne przy zaburzeniach tarczycy.

7. Czosnek 

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że czosnek wzmacnia układ odpornościowy. Jest idealny dla osób, które ciągle czują się zmęczone i osłabione. Dodajcie te produkty do codziennej diety.

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.